Hoekstra & van Eck

Makelaar Hoekstra & van Eck halveert telefoonkosten

Door de samenwerking van de makelaars Hoekstra & van Eck en Hendriks Makelaardij ontstaat één van de grootste NVM woningmakelaars van Nederland. Divider verzorgt de automatisering voor beiden.

Klant: Makelaar Hoekstra & van Eck
Medewerkers: 50+
Vestigingen: 34
Contactpersoon: Dhr. B. van Maarseveen (Divider)
Branche: Vastgoed en makelaardij
Omschrijving: Hoekstra & van Eck is een toonaangevende makelaar voor Noord-Holland en Flevoland.

Probleemstelling

Als de makelaar afwezig is (bezichtiging) zijn kleine kantoren slecht bereikbaar. Als de telefoon niet direct wordt opgenomen, dan laat dat een slechte indruk achter. Daarnaast moet het mogelijk zijn voor de hypotheek-adviseurs om op alle vestigingen te kunnen werken.

Oplossing

Voorheen had iedere vestiging zijn eigen telefooncentrale. Divider centraliseerde IT en telefonie waardoor gesprekken van alle vestigingen nu via een enkele hosted VoIP telefooncentrale verlopen.

Beantwoordt een makelaar de telefoon niet, dan schakelt het gesprek door naar een centraal belteam. Een uitgaand gesprek door het belteam heeft het afzendernummer van het dichtstbijzijnde kantoor, waardoor het lokale karakter van de makelaar gehandhaafd blijft.

Een adviseur kan met een pasje inloggen op een willekeurige werkplek op een vestiging. Het werkstation en de telefoon worden automatisch ingericht voor de betreffende gebruiker. Na het verwijderen van het pasje schakelt de telefooncentrale gesprekken door naar de mobiele telefoon van de adviseur.

Resultaat

Telefoongesprekken van klanten worden altijd beantwoord door de vestiging of het centrale belteam.
Bij uitgaande gesprekken wordt het nummer van de makelaar meegezonden.
Adviseurs zijn optimaal bereikbaar met minimale inspanning.
De telefoonkosten zijn gehalveerd.
Besparing op de vervangings- en onderhoudskosten telefonie door centralisatie.