Wat is ACD of Automatic Call Distribution?

Wat is ACD of Automatic Call Distribution?

Een Automatic Call Distributor (ACD) is een telefoonsysteem waarmee inkomende telefoongesprekken op basis van het gebelde nummer en andere vooraf gedefinieerde regels automatisch en correct worden doorgezet binnen de organisatie.

ACD’s zijn van onschatbare waarde voor elk bedrijf, groot of klein. Een ACD is bijvoorbeeld geschikt voor bedrijven die met grote belvolumes te maken hebben, die nationaal of internationaal meerdere vestigingen hebben of veel verschillende afdelingen.

Met een ACD kunt u bellers herkennen en doorzetten naar de juiste afdeling of medewerker. In het ACD kunt u ook een optie opnemen die een voicemail of een terugbelservice biedt. Ook kunt u met ACDs de inkomende gesprekken automatisch verdelen over uw call center medewerkers voor een optimale telefonische bereikbaarheid.

Binnenkomende gesprekken automatisch koppelen

Een ACD kan telefoongesprekken automatisch doorzetten naar een medewerker of afdeling die het meest geschikt is om de vraag van de klant te beantwoorden. Klanten die bellen vanuit het buitenland kunnen bijvoorbeeld worden doorverbonden met Engels sprekende medewerkers.

Ook is het mogelijk om specifieke klanten of relaties direct met de meest geschikte medewerker door te verbinden of voorin de wachtrij te zetten. Hier communiceert het ACD direct met het CRM systeem of andere gekoppelde informatiebronnen.

Inkomende gesprekken kunnen ook worden doorverbonden op basis van het telefoonnummer dat wordt gebeld. Als een klant bijvoorbeeld het nummer van de helpdesk belt, wordt hij of zij automatisch doorverbonden met de afdeling technische ondersteuning.

Optimale inzet van ACD voordeel voor iedereen

Een ACD verbindt telefoongesprekken altijd door naar de juiste medewerker. Klanten profiteren van een gestroomlijnde en consistente bel ervaring en medewerkers profiteren van efficiëntere doorverbind functies. ACDs vergroten het professionele imago, de klanttevredenheid en de efficiëntie van uw bedrijf.

De VoIP telefooncentrale beschikt standaard over een uitgebreid pallet aan mogelijkheden voor Automatic Call Distribution. Informeer bij Voclarion naar de mogelijkheden.