Er zijn al veel bedrijven die de voordelen van VoIP telefonie ontdekt hebben. VoIP is inmiddels al 15 jaar een volwassen en stabiele telefonie oplossing waarmee hoogwaardige communicatie georganiseerd kan worden, zowel intern tussen medewerkers, als ook extern tussen vestigingen en met klanten.
Waarom overstappen op VoIP telefonie:
Wij hebben de belangrijkste redenen, waarom bedrijven overstappen naar VoIP telefonie, bij onze eigen klanten geïnventariseerd. We zetten ze voor je op een rijtje:
1. Lagere kosten telefonie
Kosten voor het gebruik van het telefonie netwerk liggen gemiddeld 30% lager dan bij traditionele telefooncentrales. De belkosten kunnen tot 60% gereduceerd worden ten opzichte van een traditionele telefooncentrale.
2. Meer flexibiliteit
Bij ouderwetse telefooncentrales of telefonie via je internetprovider ben je vaak erg beperkt in de mogelijkheden. Bij Voclarion kun je veel zaken naar wens instellen en je eigen bereikbaarheid flexibel inregelen. Ook als je onderweg bent! Je mist geen orders en bestellingen meer doordat uw klant te allen tijde te woord wordt gestaan.
3. Nieuwe handige functies
Onze VoIP telefonie werkt in essentie hetzelfde als standaard telefonie, aangevuld met eenvoudig te gebruiken keuzemenu’s, wachtrijen, voicemail opties, openingstijden, inzage in belkosten en bereikbaarheidsinformatie tussen collega’s. Terwijl onze telefoonoplossing in de basis heel eenvoudig is, zitten er dus veel geavanceerde functies in.
Wil je net iets meer, dan kan dat bij Voclarion gewoon. Voicemails worden automatisch naar e-mailadressen van gebruikers toegestuurd. Interne en externe nummers maken we automatisch aan, inclusief een overzichtelijke telefoonlijst. Maar je kunt alles ook aanpassen zoals je dat zelf wilt. Net zoals het nummer waarmee je uitgaand wilt bellen; ook dat kan worden aangepast door elke gebruiker. Het zijn wensen waar niemand de eerste keer over nadenkt maar die pas na gebruik ontstaan.
4. Gemak
Een telefooncentrale stel je, ook al is hij best uitgebreid in functionaliteit, bij Voclarion toch altijd in binnen 10 minuten. Veel klanten hebben aangegeven dat zij dit het prettigst vonden aan onze telefoonoplossing.
5. Mobiliteit
Omdat VoIP telefonie gebruik maakt van een bestaande internetverbinding kunnen gebruikers op elke willekeurige locatie een vaste telefoon gebruiken, zonder extra kosten. Ongeacht vanuit welke plek de gebruikers inloggen lijkt het alsof ze vanuit uw eigen kantoor communiceren. Voorwaarde is wel een betrouwbare en snelle internetprovider. Hoe beter de verbinding, hoe meer gelijktijdige gesprekken er gevoerd kunnen worden.
6. 99,99% up-time
Continu wordt door de onze telefonie- en netwerkprofessionals de netwerkinfrastructuur en beveiliging in de gaten gehouden. Je beschikt altijd over de meest up-to-date versie van de software omdat nieuwe updates automatisch worden bijgewerkt. Je hoeft er werkelijk niets voor te doen.
7. Productiviteit van medewerkers
Zonder enige twijfel neemt de productiviteit van de medewerkers direct toe door de betere bereikbaarheid en slimme functies voor optimale bereikbaarheid. Een slim gebruik van keuzemenu’s kan er daadwerkelijk voor zorgen dat medewerkers minder hoeven door te verbinden.
8. Schaalbaarheid
Wil je de flexibiliteit om het aantal gebruikers te verkleinen of vergroten? Met onze telefoonoplossing is dat met een paar drukken op de knop geregeld. Je kunt de gebruikers per maand verhogen of verlagen. Zo kun je de kosten optimaal in de hand houden.
Nu je telefoonoplossing gratis uitproberen
Nadat je een account bij ons hebt aangemaakt kun je gratis proberen om je telefonie in te stellen.
VoIP telefooncentrale aanschaffen? Gebruik onze gratis checklist
Een nieuwe VoIP gebaseerde telefooncentrale aanschaffen en implementeren is geen alledaags werk. Om u te helpen hebben wij al onze expertise van de afgelopen 10 jaar gebundeld in onze checklist voor VoIP telefonie. Alle belangrijke aandachtspunten voor de aanschaf van VoIP telefonie worden behandeld.