Grafrede voor vaste telefoons

Vaste telefoons zijn zó 2005. In dat jaar maakte meer dan 45% van alle Europeanen nog gebruik van een vaste telefoonverbinding. Vorig jaar (2015) was dat aandeel gezakt naar een schamele 26%. En het wordt alleen maar minder. Net als de walkman, de telefooncel en de floppydisk is het vaste telefoontoestel hard op weg naar een plek op de begraafplaats van de technologie.

Vooral jongeren, de arbeidsmarkt van de toekomst, lopen met een grote boog om vaste telefonie heen. Slechts 3% van alle 15 tot 18-jarigen in Nederland geeft de voorkeur aan het bellen met een vaste telefoon. Desondanks domineert vaste telefonie nog altijd in het zakelijke belverkeer. Werknemers lijken hier ook langzaamaan genoeg van te krijgen, want 58% van de werkenden in Nederland vindt dat hun werkgever qua technologische voorzieningen tekort schiet om efficiënt te kunnen werken.

Psychologisch voordeel

Natuurlijk heeft vaste telefonie zijn voordelen. Je hebt altijd bereik en bent niet afhankelijk van een goed mobiel signaal. Daarentegen worden kwaliteit en bereikbaarheid van mobiele telefonie steeds beter. Internetverbindingen worden elk jaar stabieler en sneller, waardoor ook VoIP bellen zich nu ook qua gesprekskwaliteit kan meten met vaste telefonie.

Mobiele telefoons hebben bovendien nog een extra psychologisch voordeel als het gaat om bereikbaarheid. Veel bellers hebben namelijk het gevoel dat iemand op een mobiel nummer beter bereikbaar is.

Vast-mobiel integratie

Hoe ga je als organisatie om met deze verandering in communicatie eisen en platformen? Hoe kom je tegemoet aan de verwachtingen van je werknemers terwijl je tegelijkertijd de kwaliteit, bereikbaarheid en controle (rapportage) van je telefoniediensten behoudt? Simpel: door vast-mobiel integratie aan je telefoniepakket toe te voegen.

Nog even de voordelen van vast-mobiel integratie op een rijtje:

  • U heeft één (vast) nummer waarop u zowel vast als mobiel bereikbaar bent.
  • Alle functies van de telefooncentrale, zoals onderling doorverbinden en conference calls, zijn nu ook beschikbaar op uw mobiel.
  • Er is één gezamenlijke voicemail voor uw mobiele en vaste toestel. Wel zo professioneel.
  • Alle telefonie komt binnen op één en dezelfde factuur. Wel zo overzichtelijk.
  • Dit alles wordt geleverd door één serviceleverancier, waarbij u met al uw vragen terecht kunt.
  • Alle gesprekken worden vanuit de telefooncentrale automatisch doorverbonden naar de juiste medewerker. Ook is meteen te zien of de mobiel bereikbare medewerker vrij is, bezet is of in een bespreking zit.
  • Alle gesprekken worden opgenomen in één management rapportage tool.
  • Lagere abonnements- en belkosten. Denk aan onbeperkt bellen voor €12,50 per maand of gratis bellen van kantoor naar mobiel en andersom.
  • Geen onnodig dubbele toestellen meer. Als medewerkers alleen nog mobiel bereikbaar willen zijn, kunt u hun vaste telefoon gewoon weghalen.

Meer weten? Check de Voclarion webpagina over vast-mobiel integratie.

VoIP telefooncentrale aanschaffen? Gebruik onze gratis checklist

Een nieuwe VoIP gebaseerde telefooncentrale aanschaffen en implementeren is geen alledaags werk. Om u te helpen hebben wij al onze expertise van de afgelopen 10 jaar gebundeld in onze checklist voor VoIP telefonie. Alle belangrijke aandachtspunten voor de aanschaf van VoIP telefonie worden behandeld.

Download nu onze gratis checklist >