Stap jij over naar een andere telecom provider? Zorg dan dat je deze punten hebt afgevinkt.

De 5 zaken die je moet checken bij je nieuwe provider

24/7 support

Als jouw organisatie 24/7 bereikbaar dient te zijn, dan heb je ook een 24/7 support contract nodig. Daarmee heb je de zekerheid dat een storing binnen het vastgelegde tijdsbestek wordt opgelost. 

Geplande upgrades en updates

Providers hebben de neiging om de updates van de software centrale veelal ’s nachts uit te voeren. Het gevolg is dat je netwerk een bepaalde tijd niet bereikbaar is en offline is. Vraag uw provider welk gevolg dit heeft voor je telecommunicatie. Maak duidelijke afspraken. 

Reactie snelheid

Bij storingen heb je te maken met een response tijd en een hersteltijd. Bijvoorbeeld een response tijd van een uur waarbij kritieke storingen binnen 4 uur opgelost moeten worden. Vergelijk de service level voorwaarden per leverancier en neem deze mee in de keuze voor jouw hosting partner. 

Toevoegen extra functionaliteit 

Het kan zijn dat de provider extra kosten in rekening brengt voor een licentie wanneer je een extra functie wilt activeren, zoals click-to-dail, of conference calling. Bespreek altijd wat standaard en niet-standaard in het pakket is opgenomen. Tegenwoordig is het heel normaal dat er veel functionaliteit in de standaard voorwaarden is opgenomen.

Beveiliging 

Niet alleen je IT omgeving is gevoelig voor hacking of DDOS aanvallen, maar ook je telefonie omgeving kan gehacked worden. Dit vraagt om een goede beveiliging. De provider is verantwoordelijk voor de juiste beveiliging van het Cloud platform.


Kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag met het maken van de juiste keuze.