VoIP is één van de snelst groeiende markten in de telecom industrie. Veel hosting providers en IT-dienstverleners zien de meerwaarde in van VoIP voor hun klanten, of dat nu grote bedrijven, MKB’ers of ZZP’ers zijn. Ben je zelf reseller van VoIP technologie, doe dan je voordeel met deze 5 tips om je klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.
1. Lever goede support
Een goed begin is het halve werk. Als VoIP reseller betekent dat het leveren van deskundige ondersteuning bij de VoIP implementatie voor je klant. Dit begint bij het programmeren van de instellingen, zoals nummerplan en keuzemenu’s. Maar al te vaak worden hier slordige fouten gemaakt die grote gevolgen kunnen hebben, zoals een telefoonnummer waar een verkeerde extensie aan wordt gekoppeld. Om met Johan Cruijff te spreken: voordat je die fout maakt, maak je hem niet! Daarnaast betekent goede support ook dat je bij technische problemen snel de pijnpunten weet te identificeren en je klanten ook goed adviseert over preventie. Onze trainingen voor resellers kunnen en zullen je hierbij helpen.
2. Bied een tweede internetlijn aan
Een VoIP centrale kan nog zo fantastisch werken, als het internet eruit ligt kun je er simpelweg niet mee bellen. Een internetkabel die geraakt wordt bij graafwerkzaamheden in de straat, een modem die het plotseling begeeft: het kan echt ieder bedrijf gebeuren. Bied je klant daarom de keuze voor een backup internetlijn aan naast de standaardlijn die je klant gebruikt. Zo’n extra lijn kan het online verkeer op ieder ogenblik overnemen als de eerste lijn het begeeft. Bij Voclarion leveren we zo’n tweede backup internetlijn tegen een scherp tarief dus je kunt hiervoor altijd bij ons terecht.
3. Zorg voor goede hosting
Wat voor internet geldt, gaat ook op voor VoIP: een goede hosting provider is goud waard. Vooral bij grotere bedrijven waar veel intern gebeld wordt is het uitbesteden van het beheer van de VoIP centrale een echte meerwaarde: geen omkijken meer naar software en hardware problemen en onderhoud. Als reseller van de VoIP technologie kun je ervoor kiezen om zelf de hosting op je te nemen of een externe partij (bijvoorbeeld Voclarion) in te schakelen. Als specialist op gebied van VoIP hosting heeft Voclarion heeft een zeer stabiel platform ontwikkeld, waarmee bedrijven volledig ontzorgd worden.
4. Lever altijd reservetoestellen mee
Een kleine moeite die nog wel eens wordt vergeten en die uw klanten veel toekomstig ongemak en frustratie kan besparen, is het aanbieden van één of meer reservetoestellen. Ook bij Voclarion hebben we hieraan gedacht. Voor reservetoestellen hoeft bij ons geen extra gebruikerstarief te worden betaald, aangezien wij factureren per gebruiker en niet per toestel.
5. Bied een training aan
Klanten willen zelf ook kennis over VoIP. Bied je klanten daarom ook trainingen aan, waarbij je de ins en outs van VoIP helder en inzichtelijk voor ze maakt. Dit maakt niet alleen je klant blij, maar vergroot ook je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als reseller. Je zult merken dat je klant een volgende keer sneller aan je denkt voor een product, dienst of advies. Je kunt je training ook uitbesteden aan ons. Bij Voclarion bieden we diverse trainingen over VoIP. Zeker de moeite waard!
Reseller worden van het Voclarion platform? Dat kan!