Sinds 2003 timmert Voclarion succesvol aan de weg met het in-house ontwikkelde zelfstandig VoIP-communicatieplatform. Het rekent instellingen als de Gemeente Amsterdam, GGD en Defensie tot zijn klanten en is ook actief in de zorgsector. Maar ook via een resellerkanaal in het MKB. Sinds maart staat managing director Ger Kors aan het roer. “Onze oplossingen zijn zeer functioneel en bevatten alles, behalve verrassingen.”
Vanaf 16 maart werd de Nederlandse bevolking dringend verzocht om thuis te gaan werken om zo te voorkomen dat COVID-19 verspreid zou worden. Een aantal dagen later startte Ger Kors bij Voclarion als managing director. “Als organisatie zijn we tijdens corona op een betere manier met elkaar gaan samenwerken. Het bleek mogelijk om klanten virtueel te bedienen en op te leveren. Dat was een leerzaam proces. Thuiswerken werd de norm en we kregen de ene na de andere aanvraag. Daarnaast was er een grote plus. Ik heb het over onze totaalintegratie met Microsoft Teams. Hiermee maken we de hele telefoniefunctionaliteit beschikbaar in dat programma. Denk aan wachtrijen, belschema’s, doorverbinden bij afwezigheid en het gebruik van verkorte kiesnummers. Een unieke propositie die nog interessanter wordt omdat dit plug & play is. Kors is daarnaast trots op de mogelijkheid om de telefonie-oplossingen te koppelen aan CRM-omgevingen. “Dit gebeurt ook op de makkelijke manier van plug & play. Meer dan 100 verschillende CRM-omgevingen kunnen geïntegreerd worden. Je moet dan denken aan bekende namen als AFAS, Salesforce, SAP en Microsoft.”
Altijd functioneel
Resellers waarderen de rechttoe-rechtaan-aanpak van Voclarion, stelt Kors. “We doen er alles aan om het hen zo makkelijk mogelijk te maken. Zo is er een website-’plugin’ die helemaal naar wens ingericht kan worden op de website van de reseller. De insteek is om de eindklant in een paar stappen door het proces te leiden om zo de telefonieomgeving op de beste en meest aantrekkelijke manier in te richten. Het grootste USP van ons bedrijf is dat onze oplossingen altijd functioneel zijn en alles bevatten, behalve verrassingen. Oplossingen die zowel bedoeld zijn voor kleine als complexe, grote klanten. Het proces is beheersbaar waardoor nieuwe bedrijven op een makkelijke manier aangesloten kunnen worden. Het is voor een reseller eenvoudig om onze oplossing bij een klant neer te zetten en te installeren. Dat kan bijna automatisch verlopen.”
De ambitie van Voclarion steekt Kors niet onder stoelen of banken. “Wij willen voorop blijven lopen als het gaat om de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten. De eerder besproken integratie van VoIP binnen Microsoft Teams is daar een goed voorbeeld van. In het verlengde komen we binnenkort voor de zorgmarkt met AI-oplossingen op de markt die aansluiten op onze telefonie. Deze zullen de valse alarmen in de zorg met 90% verminderen. Je moet dan denken aan integratie van sensoren met AI en allerlei soorten IoT-oplossingen. Dit alles natuurlijk op de laagdrempelige en innovatieve manier die men van Voclarion verwacht.”