CALLCENTER

Elke klant een gestroomlijnde en consistente bel-ervaring met de ACD

Een Automatic Call Distributor (ACD) zorgt ervoor dat elke klant wordt doorverbonden met de juiste medewerker. Klanten ervaren hierdoor een consistente bel-ervaring, terwijl medewerkers profiteren van efficiënter doorverbinden. Voor een callcenter is een ACD uitermate geschikt, omdat de inkomende gesprekken automatisch verdeeld worden over je callcentermedewerkers. 

Inkomende telefoongesprekken worden met een ACD op basis van de caller-id (plus vooraf gedefinieerde regels) automatisch en correct doorgezet binnen de organisatie. Door de optimale telefonische bereikbaarheid groeit de klanttevredenheid, de efficiëntie én het professioneel imago van je organisatie.

Voordelen
van de ACD

  • Gesprek altijd doorgezet naar juiste medewerker: op basis van caller-id en vooraf gedefinieerde regels
  • Koppeling met CRM-systeem: hierdoor kun je specifieke klanten met specifieke medewerkers doorverbinden. Denk bijvoorbeeld aan een internationale klant met Engelssprekende medewerker. Of een klant die naar helpdesk belt met een medewerker van de afdeling technische ondersteuning, etc. 
  • Rapportage: aantal gesprekken per uur, per dag en per maand plus welke medewerker welk gesprek heeft afgehandeld.
  • Extra opties: optioneel in de ACD zijn de voicemail en terugbelservice

Meer weten over de mogelijkheden van een ACD voor jouw callcenter? Neem dan direct contact op met ons! We adviseren je graag.